Galler Chocolatiers.

Ontwerp een nieuw concept voor een aantal grootstedelijke winkels. Dat concept straalt – als het goed is – vrijgevigheid uit. Gastvrijheid. Herkenbaarheid. En toch ook verrassing. Alles past binnen een ruimer rebranding-idee. 

Een gelaagde opdracht als deze eist een gelaagd concept, dat uit drie duidelijke onderdelen bestaat. De plafond- en wandbekleding (1) in de vorm van een houten parket zet de wereld op zijn kop. De latten in visgraatmotief vergroten de herkenbaarheid, maar het feit dat ze niet op de grond liggen – zoals je zou mogen verwachten – verrast de bezoeker. Een aantal lades, verborgen achter enkele latten, biedt ruimte om kleurrijke chocolade te etaleren. 

Type
winkelconcept
Klant
Galler Chocolatiers
Locatie
Namen - Charleroi - Brugge - Gent - Antwerpen (BE)

De grote koeltoog vol chocolade (2) toont overdaad. Vrijgevig en gul wordt het zwarte en bruine goud tentoongesteld. En toch. Het eenvoudige materiaal zorgt voor een relatieve minimale aanwezigheid binnen het geheel. 

Veel producten (3), in eenvoudige rekken. Het aanbod volop tonen, bijna alsof er niet voldoende plaats voor is. Vrijgevigheid. Geen hoog-van-de-toren-verhaal, geen pedestal, geen exuberante etalage. Eenvoud. Betaalbaarheid. Gastvrijheid. 

Eenvoud. 
Betaalbaarheid. 
Gastvrijheid. 

Hoewel het concept in alle winkelpanden concreet vertaald werd, blijft elk pand tegelijk uniek. Geen kopieën, wel een duidelijk lijn. Geen saaie doorslagjes, wel een eigen karakter. En overkoepelend: de Galler-uitstraling. 

FIVE AM stond in voor ontwerpassistentie en het omzetten van het concept in elke nieuwe winkel.

photos : cafeine.be
Next project