Brooklyn.

Brooklyn – zeven winkels – is er voor coole gezinnen met plannen en is zelf een flexibele onderneming. Vat dat in één duidelijk en volledig nieuw concept. 

O, en zorg dat daar een duizendtal broeken en negenduizend andere kledingstukken in passen. Schenk daarbij voldoende aandacht aan ‘de vrouw’, voor wie wij ook heel wat in het aanbod hebben. 

Door alle ramen aan de straatzijde open te maken, ontstond maximale interactie tussen interieur en stad. Op die manier vervagen grenzen en lopen beide in elkaar over. De winkels zelf werden ingericht als mini-steden, met middenmeubels die als gebouwen op een plattegrond staan.

Type
winkel
Klant
Brooklyn
Locatie
Roeselare (BE)
Grootte
300 m2
Jaar
2018
Awards
Nominee Shop Design Awards 2019

Dieper in de winkel – en dieper in de stad – zijn het vrouwelijke materialen die de vrouwencorner een eigen gezicht geven. Paskamers differentiëren: grijze tegels voor de man, terracotta voor de vrouw. Als bakstenen in de stadsteeg. Gordijnen in denim, gestikt zoals de broeken, verwijzen naar de producten die Brooklyn een identiteit geeft. Het totale concept straalt rust uit, verbetert de winkelbeleving van de klanten én bevat een groot aanbod. Missie geslaagd!

Een eenvoudig rek langs de muren laat heel veel productopslag toe. 

De opbouwelementen in betonijzer creëren een skyline. De stalen middenmeubels kregen een paneelinvulling in zes materialen die duidelijk gelinkt zijn aan de stad. Magnetisch en inwisselbaar, om nieuwe presentaties en collecties snel mogelijk te maken. 

Oostende
foto's : tim vandevelde
Next project